Jordi Masquef: "Ja no ens centrem en el vi, sinó que fem del vi una experiència"

12 Març 2024
Jordi Masquef:

El Vívid, el festival de l'enoturisme de la Costa Brava i l'Empordà arriba a l'onzena edició. A ENOTURISTA parlem amb Jordi Masquef, vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

festival vívid 2024 

Com serà aquest Vívid?    

El que buscàvem amb el Vívid era estructurar una nova oferta turística. I fer-ho a partir d’un producte que surt directament de la terra, que és el vi. Un objectiu que crec que estem aconseguint és posar aquest vi en valor.

La Costa Brava atrau molts turistes. Com els expliqueu la relació històrica amb el vi?

Si un mira els cellers de l’Empordà de fa 20 anys, la situació ha canviat com un mitjó. Ara parlem d’uns cellers que primem la qualitat per sobre de la quantitat. Són cellers reconeguts a les DO de territori català i espanyol. Són uns vins joves, però ja amb una trajectòria i consolidats. El que nosaltres busquem és posar en valor aquests vins a través d’aquest festival, i apropar aquesta cultura del vi a diferents públics.

enoturisme costa brava

Quin és el públic que atrau el Vívid, i quins reptes es plantegen per arribar a més gent?

Actualment, a gent a partir dels 40 anys, més madura. Però estem intentant amb activitats com els Vil·lenials, que fusionen la paraula milenial amb la paraula vi, apropar la cultura del vi també als més joves.

Quin paper hi juga l'enoturisme en aquesta cultura del vi empordanesa?

Manllevant paraules de la presidenta de la DO Empordà Carme Casacuberta, deia: "Hem volgut posar en valor el vi, però també l’enoturisme". Hi ha una dada (de l'estudi Wine Travel Observer) que posa de manifest que els cellers de l'Empordà són els més visitables de Catalunya, (comparant cellers elaboradors amb cellers visitables). Ja no ens centrem en el vi, sinó que fem del vi una experiència.

experiències a l'empordà

Què transmeten les experiències als turistes que venen a la Costa Brava?

Des d'aixafar raïm, veure com es produeix, fins el producte final i veure tota l’evolució. Que la gent pugui participar al procés de producció afegeix valor en aquestes activitats, que posen en valor el vi i l’enoturisme

El Vívid atrau centenars de visitants el mes d'abril. Un altre dels reptes és trencar l'estacionalitat turística?

Això ens agradaria. Pensem que ho estem aconseguint. Hi ha una dada que sempre mencionem des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. El juny, juliol i agost això s’emplena sol. Hem de buscar una àmplia gama d’oferta turística per atreure i desestacionalitzar.

El Vívid és una oportunitat per descobrir els vins de l'Empordà, fora de la temporada alta, i buscant els atractius del que els empordanesos anomeneu el "rerepaís"?

El més fàcil és omplir a l’estiu, i el mes complicat és emplenar els mesos febrer, març, octubre...  Amb aquests productes ho estem aconseguint . Si som referents en d’altres territoris millor que millor, a nosaltres sempre ens agrada ser pioners.

ARTICLES RELACIONATS