Manifest per comunicar el màrqueting del vi en català

27 Setembre 2021
Manifest per comunicar el màrqueting del vi en català

II BARÒMETRE DEL VI CATALÀ A INSTAGRAM

Per què parlem d'engagement' si podem dir 'interacció'? Comunicació de màrqueting en català!

El II Baròmetre del Vi Català a Instagram, els articles, les entrevistes, les notes de premsa i el documental en vídeo s'han fet intentant evitar els anglicismes habituals en el llenguatge de la comunicació social. Amb l’ajuda de lingüistes, de portals especialitzats com 'És a dir', hem procurat substituir alguns manlleus de l’anglès a expressions catalanes genuïnes, que tenen el mateix significat.

El periodisme també pot ser subjectiu i marcat per determinats interessos. Per nosaltres, l’amor a la llengua pròpia i l’esforç per cuidar la nostra eina de treball mereixia aquestes línies. Tant de bo els professionals del màrqueting les vegin com una oportunitat de comunicar de manera efectiva en català.

Branding: Fer marca
Branded content: Contingut patrocinat per una marca
Bounce rate: Taxa de rebot (d’una web o d’un enviament de correus)
Buyer’s Journey: Viatge del comprador o cicle de compra    
Call to action: Crida a l’acció
Clickbait: Titulars per fer-hi un clic
Community Manager: Gestor de xarxes 
Cost per Clic: Cost per clicada
Email Marketing: Màrqueting de correus electrònics
Engagement: Interacció
Engagement rate: Taxa d’interacció
Evergreen content: Contingut sense caducitat
Feed: Quadrícula
Followers: Seguidors
Funnel: Embut de conversió
Guides: Guies
Growth hacking: Màrqueting d’oportunitats de creixement ràpid  
Hashtag: Etiqueta
Influencer: Influenciador
Insights: Claus
Key Perfomance Implicator (KPI): Indicadors Clau de Rendiment        
Landing page: Pàgina d’aterratge
Lead: Oportunitat, conversió            
Reach: Abast
Stories: Històries
Social Media Manager: Director de Xarxes Socials
 

Articles relacionats 


El II Baròmetre del Vi Català a Instagram és un informe elaborat per Judith Cortina, David Jobé i la col·laboració de Yunsong Zhang, del portal de vins i viatges www.enoturista.cat, que ha comptat amb el suport de l'INCAVI per segon any consecutiu.
 
En quina posició ha quedat el meu celler respecte el 750 analitzats al Baròmetre? Consulta la llista completa aquí.

Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram. A veure quins són?

Per què Instagram és la xarxa social preferida dels cellers? Llegeix l'article.

Instagram supera Facebook i Twitter com la xarxa més activa. Quines són les claus?

Els cellers tenen una mitjana d'interacció del 4% a Instagram. Com augmentar-la?

Vendre a Instagram: millor per reserves d'enoturisme que per ampolles de vi. Llegeix l'article.

Els seguidors dels cellers a Instagram creixen un 28% el 2021. Quins són els que més han crescut?

Com s'ha fet el II Baròmetre del Vi Català a Instagram? Descobreix la metodologia.
 

Els especialistes del II Baròmetre del Vi Català a Instagram 


Sole G. Insua, directora de l’agència de comunicació Pcats, especialitzada en vins catalans.
Josep Serra, copropietari del celler La Vinyeta, un dels cellers amb més interacció del 2021.
Núria Val, digital manager de Freixenet, el celler amb més seguidors del Baròmetre 2021.
Meritxell Falgueras, periodista i sommelier al celler de Gelida i influenciadora a Instagram.
Toni Ripoll, propietari del celler Pascona, un dels cellers més veterans i actius a les xarxes.
Glòria Vallès, consultora en màrqueting estratègic i autora del blog Wine Style Travel.
Mariola Dinarès, periodista, directora del Popap a Catalunya Ràdio i Social Media Manager.
Jonàs Macip, copropietari del celler Giol, un dels cellers que s’ha donat d’alta a Instagram el 2021.

Image
La col·laboració desinteressada ha permès valorar les dades i ens ha brindat l’oportunitat de millorar aspectes que no havíem tingut en compte inicialment. A més d’agrair la seva feina us recomanem que seguiu les seves activitats, especialment a les xarxes socials.