Parés Baltà

Calcari

Blanc DO Penedès
12,00 €

COM ÉS AQUEST VI?

El Calcari és un vi blanc ecològic, elaborat amb Xarel·lo, del celler familiar Parés Baltà, a Pacs del Penedès.


ECOLÒGIC I DE MÍNIMA INTERVENCIÓ

El Xarel·lo és la varietat de raïm tradicional més arrelada al Penedès. El Calcari del celler Parés Baltà és un vi blanc, elaborat només amb aquesta varietat tan versàtil, usada en escumosos de llarga criança o en vins tranquils de mínima intervenció, com el Calcari, que busca la màxima expressió del raïm i del paisatge. És un vi ecològic certificat pel CCPAE. És un vi apte per a vegans.


MINERAL I EXPRESSIU DEL TERROIR

El terrer on neix aquest vi és de caràcter calcari, un terreny exigent, que sol aporta molta concentració i qualitat al raïm. El resultat és un vi blanc poderós, amb notes minerals. El Calcari és un vi blanc nítid, pàl·lid, amb aromes de pera, plàtan i notes de crema. A la boca és fresc i voluminós. Parés Baltà el descriu a la seva nota de tast assegurant que "omple la boca de records d’una tarta Tatin de peres sobre un fons de crema anglesa".


BLANC CRIAT AMB LES MARES

El Calcari de Parés Baltà s'elabora amb Xarel·lo collit a mà, que fa una maceració amb les pells abans d'un premsat suau. El vi fermenta en dipòsits d'acer inoxidable durant 18 dies. Posteriorment, el vi es manté amb contacte tres mesos amb les mares, els llevats autòctons en descomposició que ja han completat la fermentació, que li aporten major cremositat. És un vi emaparat en el segell de qualitat de la DO Penedès.  
Lloc: Pacs, Penedès, Barcelona
DO: DO Penedès
Raïm: Xarel·lo (100%)
Criança: Jove
Temps de criança: Uns tres mesos en dipòsits d'acer inoxidable amb les mares
Parés Baltà
Altres vins del celler Parés Baltà
Vins relacionats
Comparteix aquest vi a les teves xarxes socials