Pascona

Maria Ganxa

Negre DO Montsant
10,50 €

COM ÉS AQUEST VI?

La Maria Ganxa és el vi negre més terroríficament deliciós del celler Pascona, situat a la Vall de FontanalsFalset, a la comarca del Priorat (Tarragona). És un vi elaborat amb carinyena vella, plantada en terrers d'argila. El vi negre és un homenatge del vinater Toni Ripoll a La Maria Ganxa, una llegenda de Falset, que s'explicava a la mainada per fer-los por. La Maria Ganxa era una bruixa que enxampava els nens amb els seus dits ganxuts. Se'ls explicava a la canalla per evitar que s'aboquessin als pous o altres llocs que podien entranyar perill, propis d'un entorn rural. És un vi negre elegant i atractiu, que a la copa es nota en l'ensenyoriment de la fruita negra fresca dels sóls argilosos del PrioratLa Maria Ganxa és un vi jove, que ha fermentat i macerat entre 5 i 8 dies amb les pells en un dipòsit d'acer inoxidable de 5.000 litres, amb un enfonsament (o pigeage) de les pells i que ha envellit uns tres mesos amb els seus llevats abans que l'embotellin. A dia d'avui el celler Pascona treballa unes 14 hectàrees de terra, als afores de Falset, amb sóls d'argila, granit i llicorella, plantats en bancals, aprofitant la fondalada de la Vall de Fontanals. També té vinyes pròpies a Móra d'Ebre.

La Maria Ganxa és un dels dos vins recomanats en aquest vídeo (juntament amb Lo Noi del Sac, també del celler Pascona) on destaquem que és un vi per viure sense por!
 

AMB QUÈ PRENDRE AQUEST VI?

La Maria Ganxa, del celler Pascona, és un vi negre jove. A la copa presenta un color vermell de cirera, amb tons violacis propis de la criança. Al nas evoca aromes de fruits vermells, roses o espècies, amb notes de minarels, vegetals i florals. A la boca és un vi fresc, intens i llarn en boca, amb un final rodó. És amplíssim, i es queda una bona estona als llavis. És un vi que pot combinar amb diferents plats gastronòmics, com ara arrossos cremosos, plates d'embotits selectes, formatges curats, truita de patates, carns a la brasa o tapes.

La Maria Ganxa és un dels vins recomanats en aquest vídeo on destaquem que és un vi sedós, seductor i sense sostens!
 
Lloc: Falset (Priorat) Tarragona
DO: DO Montsant
Raïm: Carinyena
Criança: Jove
Temps de criança: 3 mesos d'envelliment en dipòsits d'acer inoxidable
Altres vins del celler Pascona
Vins relacionats
Comparteix aquest vi a les teves xarxes socials