Família Torres Conca

Sons de Prades

Blanc DO Conca de Barberà
19,50 €

COM ÉS AQUEST VI?

El Sons de Prades és un vi blanc que prové de les vinyes del celler Família Torres a la Conca de Barberà. És un vi elegant i sofisticat, elaborat amb chardonnay. El cultiu de les vinyes és ecològic, basat en els principis de la viticultura regenerativa.

VITICULTURA REGENERATIVA

El projecte de Família Torres arreu del món és un altaveu pel cultiu respectuós amb la natura, la biodiversitat i l'agricultura sostenible, per combatre el canvi climàtic. Les vinyes ecològiques certificades tenen un microclima que permet una bona adaptació a varietats com el Chardonnay, per la protecció de la Serra de Prades que atura la influència del mar i els permet crèixer en un ambient més aviat continental.

SERRA DE PRADES

Això afavoreix una maduració pausada, beneficiant els aromes i l'elegància del vi. Els ceps estan plantats a partir de 1980. La vinya es troba a uns 500 metres d'altitud. Els sóls són profunds i argilosos. Per tant la terra té una bona retenció d'aigua. Hi ha 31 hectàrees de Chardonnay a la finca, 16 de les quals (les més joves) es destinen al Sons de Prades. La primera anyada va ser del 2014.

CASTELL DE MILMANDA

El Sons de Prades és un homenatge a la vida al voltant del Castell de Milmanda, un antic assentament d'origen iber, emmurallat pels àrabs, que al s.XII es converteix en una granja fortificada dels monjos del monestir de Poblet de l'Orde del Cister. Els monjos són originaris de la Cote d'Or francesa, a la Borgonya, el bressol de la varietat chardonnay, la varietat blanca més plantada al llarg de les 30 hectàres de la finca. Les vinyes més joves es destinen al Sons de Prades

AMB QUÈ PRENDRE AQUEST VI?

El Sons de Prades és un vi blanc senyorial, com la finca que l'ha vist nèixer. És un vi elegant i sofisticat. El seu color daurat lluminós s'obté d'una criança d'un 70% en tines inoxidables i un 30% en bótes de fusta nova, durant sis mesos. El sól argilós i el microclima permeten una maduració lenta, que contribueix a l'explosió d'aromes. Flors del camí, cítrics i melmelades al nas, que s'arrodoneixen amb un vi fresc i untuós, amb un final llarg. El tastem a la finca de Milmanda, escoltant la banda sonora de l'entorn: les campanes de Poblet, els ocells de la serra, els murs de pedra i els merlets que encara tanquen les vinyes, des d'on surten vins com el Grans Muralles, observant la immensitat del silenci des de la torre d'homenatge que eleva el castell. La va fer construir el 1320 l'Abat de Poblet, Ponç de Copons. Per això són dues copes, el seu símbol dinàstic, els que queden escolpits en pedra a l'entrada del castell. És un blanc gastronòmic, que combina bé amb pastes i arrossos amb cremes de llet, risottos, pollastre, formatges cremosos, amanides tipus César, salmons. El Castell de Milmanda és un enclavament històric de la zona de la Conca de Barberà. Un dels punts més bonics de la Ruta del Cister. La finca és propietat de Familia Torres de de 1979.
Lloc: Vimbodí i Poblet, Conca de Barberà, Tarragona
DO: DO Conca de Barberà
Raïm: Chardonnay
Criança: Criança
Temps de criança: El 70% del vi fermenta en tines d'acer inoxidable i el 30% restant envelleix 6 mesos en bótes noves de roure francès .
Família Torres Conca
Altres vins del celler Família Torres Conca
Vins relacionats
Comparteix aquest vi a les teves xarxes socials