Les DO augmenten un 27% els seguidors a IG en dos mesos

08 Juny 2020
Les DO augmenten un 27% els seguidors a IG en dos mesos

BARÒMETRE DEL VI CATALÀ

 

Les DO posen l’accelerador durant els mesos de confinament

 

Els comptes de les 11 DO catalanes, més els cellers catalans inscrits a la DO Cava i l’INCAVI ha incrementat en 12.000 seguidors de principis de març fins el 25 de maig. De 44.000 seguidors s’ha passat a 56.000. Això suposa un augment del 27% en el nombre de seguidors. Un creixement que és més del doble del que han fet els cellers.


 

Durant els mesos de confinament, totes les DO han seguit actuant com un paraigües pels seus associats, controlant la comunicació institucional (“quedeu-vos a casa”); promovent el consum de vi (“quedeu-vos a casa, però consumiu vi amb DO”); intentant animar les vendes (amb llistes de cellers que venien a domicili, que tenien botiga online, llistes de botigues especialitzades obertes); tastos a IGTV o IGTVLive amb alguns dels cellers associats; i en alguns casos fins i tot han ofert “packs de territori”.

Cal entendre que la major part de les DO tenen professionals a càrrec dels seus comptes a IG, però no totes. Durant els dos mesos de confinament, tots han incrementat la feina en aquesta xarxa, alguns de manera molt productiva.
Image
* La majoria de DO ens han donat les xifres de primers de març de 2020, just abans del confinament, i les hem confrontat a la xifra de seguidors que tenien el 25 de maig de 2020. En tots els casos són augments aproximats, ja que no totes les DO tenien una xifra inicial el mateix dia. Tanmateix serveix per fer-nos una idea molt acurada de com han crescut.

El creixement de seguidors de les DO és un indicador valuós, tot i que no és l’únic. Si ens deixem guiar per aquesta xifra, podem concloure que:

- Totes han hagut de reinventar-se durant el confinament, improvisant amb pocs dies campanyes de comunicació.

- La gran incertesa sobre quan acabaria el confinament les va obligar a revisar constantment les seves estratègies.

- Hi ha un indicador general que sembla suggerir que les DO que van fer més soroll a les xarxes són les que han obtingut més seguidors i les que es van incorporar més tard a la comunicació han crescut una mica per sota.

- Entre finals de març i principis d’abril ,en un context de molta incertesa, la majoria de DO van doblar i en alguns casos fins i tot triplicar la mitjana de creixement de seguidors mensuals, si ho comparem amb l’increment anterior al confinament.

- Les estratègies que es van prendre en aquell context, probablement, hagin vingut per quedar-se. Des d’un punt de vista comunicatiu, ara una DO pot aprofitar el seu compte d’IG amb més serveis que els anteriors, com un canal de televisió amb directes, una plataforma de venda online o fins i tot un canal de vídeos pedagògics o explicatius sobre els seus productes.

La majoria de les conclusions les prenen els vuit experts a la segona part del Baròmetre. La secció en què s’analitza el moment que viu el vi català i es repensen les estratègies de futur.