Un de cada quatre cellers catalans té perfil actiu a LinkedIn

09 Novembre 2022
Un de cada quatre cellers catalans té perfil actiu a LinkedIn

Un 23% de cellers té compte empresarial a LinkedIn

 

LinkedIn és la quarta xarxa social amb més seguidors entre els cellers catalans, com demostra el major estudi del sector: ENODATA. A l’octubre de 2022 acumulava més de 125.000 seguidors. Un 23% de cellers té compte actiu a LinkedIn, però un 32% té comptes no verificats, dels que es generen automàticament a la xarxa quan algú posa un celler com a lloc de treball actual o passat. Un 45% de cellers no tenen cap relació amb LinkedIn, com a mínim empresarial, perquè no hem comptat els perfils professionals personals.

 

ELS 10 CELLERS AMB MÉS SEGUIDORS A LINKEDIN

 

LinkedIn és la gran xarxa dels professionals del món. Les empreses hi tenen molt a dir, malgrat que el sector del vi català encara no hi ha entrat del tot. Entre els 10 cellers amb més seguidors hi ha les grans marques, que aprofiten l’aparador mostrar continguts professionals. En aquest cas les marques matrius absorbeixen els noms de les empreses relacionades. Ho veiem amb el Grup González-Byass amb Vilarnau, amb Olivia Hotels amb Mas Tinell i amb J&C Prime Brands amb Juvé & Camps. Tot i així, hi ha comptes molt potents de petits cellers del Priorat.  

1.- Família Torres. Perfil: @Familia Torres. Seguidors: 22.000
2.- Vilarnau. Perfil: @González Byass. Seguidors: 21.600
3.- Freixenet. Perfil: @Grupo Freixenet. Seguidors: 19.100
4.- Codorníu. Perfil: @Raventós Codorníu. Seguidors: 18.600
5.- Maius Viticultors. Perfil: @MAIUS DOCª Priorat. Seguidors: 3881
6.- Vallformosa. Perfil: @Vallformosa. Seguidors: 3500
7.- Mas Tinell. Perfil: @Olivia Hotels Collection. Seguidors: 3.300
8.- Gramona. Perfil: @Gramona. Seguidors: 2000
9:- Juvé & Camps. Perfil: @J&C Prime Brands. Seguidors: 1900
10.- Agusti Torelló Mata. Perfil: @Agustí Torelló Mata. Seguidors: 1816

Image

QUÈ HAS DE SABER?

 

  • La majoria dels cellers amb més seguidors tenen un perfil d'empresa, excepte Maius Priorat i Agustí Torelló Mata, que tenen perfil personal. Bona part dels cellers de la llista no tenen perfil de companyia, que LinkedIn permet obrir gratuïtament.
  • La majoria de cellers amb més seguidors fan servir el castellà com a idioma preferent a les seves descripcions de LinkedIn, excepte Maius Priorat, Vallformosa, Oliva Hotels Collection, que fa servir l'anglès i Gramona, que fa servir el català.
  • Les grans empreses utilitzen tots els recursos de LinkedIn, com ara "Acerca de", que descriu què fan; "Informació destacada", que recull els perfils dels seus treballadors; "Publicaciones de la pàgina", on es poden veure els darrers posts; i una mostra de la "Informació sobre l'empresa" que només es pot veure completa si tens contractada la versió premium. Amb la versió bàsica hi ha informació sobre darreres incorporacions, augment dels empleats i promig de l'antiguitat.

 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR D'ENODATA...

 

Els cellers catalans acumulen més de 5.000.000 de seguidors a les xarxes

Instagram es manté com la xarxa preferida dels cellers

Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram

Un 18% de cellers deixa de publicar a Facebook cada any

Els cellers creixen a Twitter un 8% anual, moderant la caiguda

Només un 8% de cellers va pujar un vídeo a YouTube el 2022

TikTok comença a fer-se sentir en un 7% dels cellers catalans

Els 50 perfils que més ens han influït el 2022

El vermut català es dispara a Instagram i esdevé tendència

Com s'ha fet ENODATA 2022: FAQS i metodologia