Els cellers tenen més de 5.000.000 de seguidors a les xarxes

09 Novembre 2022
Els cellers tenen més de 5.000.000 de seguidors a les xarxes

L'ESTUDI MÉS COMPLET DEL SECTOR

 

Per primera vegada s'ha calculat quants seguidors mou el vi català a les xarxes socials, gràcies a l'estudi ENODATA. Els 5.300.000 perfils interessats s'obtenen de la dels seguidors de 800 cellers/projectes vinícoles a sis grans xarxes socials (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i TikTok). ENODATA (anteriorment Baròmetre) és la tercera edició de l’informe de l’estat dels cellers catalans a les xarxes socials elaborat ENOTURISTA, amb el suport de l’INCAVI. L’estudi analitza l’activitat, els seguidors, i en alguns casos la interacció. ENODATA elabora la llista dels 100 cellers amb més seguidors. En aquesta edició també s’analitza el paper dels influenciadors del vi, el segrest de comptes i l’auge dels perfils de vermut. El resultat és que els cellers catalans analitzats tenen més de cinc milions de seguidors, repartits entre les sis xarxes analitzades. La xarxa que acumula més seguidors històrics és Facebook, seguida d’Instagram i de Twitter. Les noves xarxes analitzades (LinkedIn, YouTube i TikTok) només representen el 3% de la massa de seguidors total.

Image

 

Instagram es consolida com la xarxa més activa entre els cellers catalans

 

Una de les dades més rellevants d’ENODATA 2022 és l’activitat de les xarxes. Un perfil es considera actiu si, com a mínim, ha publicat un cop durant els darrers 12 mesos. Instagram és la xarxa més activa. Un 84% de cellers tenen perfil i gairebé el 100% estan actius. En canvi, un 75% dels cellers tenen perfil a Facebook, però només un 55% el manté actiu. El cas de Twitter és similar: un 53%compte obert, però només un 29% ha piulat en el darrer any. A cada xarxa hem calculat el que anomenem “taxa d’abandonament”. La majoria de cellers que han obert perfils a LinkedIn, YouTube i TikTok no han publicat i han experimentat creixements baixos. Al ser el primer cop que s’estudien aquestes tres xarxes no podem oferir creixement interanual.

 

Les xarxes del futur... o què farem l’any que ve?

 

ENODATA és una realitat gràcies a la col·laboració de l’INCAVI, que ha estat al costat d’ENOTURISTA des del primer minut, ara fa tres anys, en plena pandèmia. Si l’any que ve seguim fent aquest estudi hi ha molts reptes: analitzar millor el paper dels influenciadors del vi català, que en aquest ENODATA ocupen un espai d’honor, al final d’aquestes línies. Analitzar el paper de Google en les xarxes socials, sobretot de Google My Bussiness com una clara competència a xarxes que fins ara quedaven reservades a l’enoturisme, com TripAdvisor o El Tenedor. Tant de bo puguem fer-ho plegats en una nova edició, o amb càpsules mensuals per analitzar més de prop algunes de les xarxes que plantegen molts dubtes, en estudis, en classes o a les xarxes. 

Image

TAMBÉ ET POT INTERESSAR D'ENODATA...

 

Els cellers catalans acumulen més de 5.000.000 de seguidors a les xarxes

Instagram es manté com la xarxa preferida dels cellers

Els 100 cellers catalans amb més seguidors a Instagram

Un 18% de cellers deixa de publicar a Facebook cada any

Els cellers creixen a Twitter un 8% anual, moderant la caiguda

Un de cada quatre cellers catalans té perfil actiu a LinkedIn

Només un 8% de cellers va pujar un vídeo a YouTube el 2022

TikTok comença a fer-se sentir en un 7% dels cellers catalans

Els 50 perfils que més ens han influït el 2022

El vermut català es dispara a Instagram i esdevé tendència

Com s'ha fet ENODATA 2022: FAQS i metodologia